سوغات کشور گرجستان

سوغات کشور گرجستان, اگر میخواهید به کشور گرجستان سفر کنید اما با سوغاتی های آنجا آشنا نیستید و قصد خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان را دارید حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پنیر گرجستان:

پنیر یکی از بهترین سوغات کشور گرجستان است که بیشتر گردشگران آن را به عنوان سوغاتی خریداری میکنند این پنیر ها را میتوانید از تمامی سوپرمارکت ها و فروشگاه ها تهیه کنید ولی اگر میخواهید بهترین نوع پنیر را تهیه کنید به فروشگاه های لبنیات گرجستان مراجعه کنید یادتان باشد بهترین نوع آن پنیر دودی است که برای سوغات بسیار مناسب است.
چورچ:
چورچ نوعی آب نبات شیرین است که بسیار خوش طعم است این خوراکی از ترکیب آجیل های مختلف ساخته میشود چورچ در انواع رنگ و سایز در کنار خیابان های شهر تفلیس به فروش میرسند که میتواند سوغاتی مناسبی برای اقوام و دوستان باشد توجه داشته باشید که مردم گرجستان اهل خودرن شیرینی جات نیستند و در بیشتر فروشگاه هایشان خوراکی های شیرین مثل بستنی نمیفروشند.

کلاه گرجی:

یک کلاه بزرگ پشمی است که از پشم گوسفند یا بز ساخته میشود و به شکل موهای ژولیده است که به عنوان نمادی از بزرگی و عزیت گرجستان به شمار میرود این کلاه هارا که به آن پاپاخی نیز میگویند را میتوانید از کنار خیابان ها و فروشگاه های شهر تفلیس خریداری کنید. این کلاه ها در رنگ ها و سایز های مختلف به فروش میرسد که در بین گردشگران و مردمان این کشور بسیار محبوب است و همچنین به عنوان سوغاتی میتواند جالب باشد.

شال های پشمی:

این شال هارا میتوانید از بازار روز های شهر تفلیس خریداری کنید که یک محصول اصیل و محلی تور گرجستان است که دامداران و کشاورزان آن هارا به فروش میرسانند این شال ها بسیار زیبا و گرم هستند که برای سوغاتی نیز مناسب هستند با این خرید این شال ها از بازار های محلی به اقتصاد جوامع محلی کمک بزرگی خواهید کرد و همچنین باعث پیشرفت و توسعه ی گردشگری خواهید شد.پوشش مردم گرجستان و آداب و رسوم آنها

عروسک های پشمی:

این عروسک ها دست سازند که عمداتا به شکل حیوانات هستند و آن هارا میتوانید در تمامی فروشگاه های بزرگ و در کنار خیابان ها خریداری کنید که به عنوان سوغاتی تور گرجستان نیز بسیار جالب هستند.

کنسی:

کنسی جام شرابی است که از شاخ قوچ و گاو ساخته شده است که انتهای آن با نقره یا فلز بسته شده است در زمان های قدیم از این جام برای نوشیدن شراب استفاده میشد ولی اکنون آن را به عنوان جسم زینتی و دکوری به گردشگران میفروشند.

رومیزی:

این رو میزی ها به رنگ آبی و از جنس نمد هستند که میان گردشگران بسیار پرطرفدار هستند قدمت ساخت این رو میزی ها به هزار و دویست سال میرسد مدل های قدیمی و ارزشمند این رو میزی هارا میتوانید در موزه هنر شهر تفلیس مشاهده کنید.برای تهیه این رومیزی ها باید بازار های قدیمی و سنتی شهر تفلیس مراجعه کنید در آن جا این میتوانید انواع و اقسام این رومیزی هارا با قیمت مناسب خریداری کنید. تور لحظه آخری

تکا:

تکا پشم ریسیده شده ی گوسفند به صورت نمدی است که از آن شال و روسری و کت و … برای روز های سرد درست میکنند برای تهیه تکا باید به مناطق جاواختی و توشتی مراجعه کنید و آن هارا در انواع مختلف تهیه کنید لازم به ذکر است که اگر میخواهید جنس خوب تکارا را بخرید باید از افراد کاربلد در این زمینه کمک بگیرید

چای:

در گرجستان میتوانید چای های باکیفیت با برند های مشهور را از تمامی فروشگاه ها را تهیه کنید که طعم آن باور نکردنی است و برای ذائقه ایرانی مناسب است. حتما قبل از تهیه بلیط هواپیما به سمت گرچستان از محدودیت های این کالا برای حمل در هواپیما حتما اطلاعات لازم را بگیرید.

مربا:

در گرجستان مرباهایی وجود دارد که در بیشتر کشور ها اصلا وجود نداشته باشد مانند مربای گردو و توت و مربای فیجوا مربای فیجوا یکی از مربا های محبوب در کشور برزیل است که در بیشتر نقاط دنیا موجود نیست این مربا ها به دلیل این که کمیاب هستند میتوانند سوغاتی خوبی برای اقوام و آشنایان باشند.

ادویه جات:

یکی از بهترین سوغاتی هایی که گردشگران باید حتما خریداری کنند ادویه جات است که شما در شهر زیبای تفلیس میتوانید بهترین نوع ادویه با کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید که برای عطر و طعم غذا بسیار مفید است برای تهیه این نوع ادویه ها باید فروشگاه ها و بازار های تفلیس مراجعه کنید.

 زیور آلات مینا کاری شده:

یکی دیگر از سوغاتی های جالب گرجستان زیور آلات مینا کاری شده است این زیور آلات با شیوه های قدیمی و سنتی تهیه میشود و برای ساخت آن ها لعاب روی قطعات فلزی زیورآلات قرار میدهند و آن را میپزند این زیور آلات را میتوانید در فروشگاه های مخصوص زیور آلات شهر تفلیس تهیه کنید.

جواهرات نقره:

جواهرات نقره در گرجستان به شیوه سنتی ساخته میشود که بسیار زیبا هستند این نوع جواهرات را میتوانید از دستفروشان کنار خیابان و بازار های سنتی شهر تفلیس تهیه کنید.

خانجالی:

یک خنجر دولبه است که ساخت دست است که میتوانید آن را از دستفروشان کنار خیابان های شهر تفلیس تهیه کنید این خنجر ها دارای غلاف های زیبا و حکاکی شده هستند که برای سوغاتی نیز بسیار جالب اند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مهر 97 هزینه سفر هوایی عتبات چقدر خواهد بود؟

بلیط چارتر

مدارک و چگونگی دریافت ارز مسافرتی