سوالات رایج در باره خرید بلیط قطار

سوال1: پس از ثبت نام برای من ایمیل فعال سازی فرستاده نشده است، برای فعال سازی شناسه کاربری چه کاری باید انجام بدهم؟

پاسخ: دو حالت ممکن است اتفاق افتاده باشد یا ایمیل وارد شده اشتباه است که جهت اصلاح ایمیل می بایست با واحد ارتباط با مشتری 1539 تماس گرفته شود ویا در حالت دوم که ایمیل صحیح وارد شده است، ممکن است ایمیل فعال‌سازی به قسمت spam همان ایمیلی که با آن در سامانه ثبت نام کرده اید ارسال شده باشد. در صورت عدم رویت ایمیل فعال سازی و اطمینان از درست بودن ایمیل بکار رفته، امکان ارسال مجدد ایمیل فعال سازی در صفحه اول سایت ایجاد شده است. 
 
سوال2: ایمیل بکار رفته در سایت بعنوان نام کاربری بلاک شده جهت تغییر کلمه عبور و وارد شدن به سایت امکان تغییر کلمه عبور از طریق ایمیل را ندارم؟
 
پاسخ: امکان دریافت کلمه عبور در قسمت کلمه عبور خود را فراموش کرده ام از طریق کد ملی و شماره همراه وجود دارد.
 
 
 
 سوال3: پس از تکمیل فرم ثبت نام، پیغام شما قبلا ثبت نام کرده اید و یا نام کاربری، کد ملی و یا شماره همراه تکراری میباشد، نمایش داده میشود؟
 
پاسخ: جهت دریافت نام کاربری و کلمه عبور از لینک نام کاربری و کلمه عبور خود را فراموش کرده ام، با مشخصه ‌های کد ملی و شماره همراه ثبت شده در سیستم استفاده نمایید. 
 
 سوال4: پس از جستجوی قطار، در حالتی که سر جمع تعداد نفرات انتخابی بیشتر از4 و کمتر از6 میباشد قطارهای با ظرفیت کوپه4 به رنگ خاکستری تیره نمایش داده میشود و مجوز انتخاب قطار خاموش میباشد؟
 
پاسخ: جهت فعال شدن انتخاب قطارهای با ظرفیت کوپه4تایی میبایست سر جمع تعداد نفرات وارد شده کمتر ویا مساوی4 در نظر گرفته شود. 
 
 سوال5: پس از جستجو ی قطار با پیغام "  بلیط قطار در این تاریخ یافت نشد " مواجه می‌شوم ؟
 
پاسخ : ممکن است در مسیر انتخابی شما در آن تاریخ حرکت قطاری وجود نداشته باشد یا هنوز برای آن بازه زمانی مورد نظر پیش فروش بلیط قطار انجام نشده باشد.
 
 
 
سوال6: در کادر انتخاب تاریخ، تاریخ جلوتر از بازه انتخابی نمایش داده میشود؟
 
پاسخ: تاریخ سیستم شما تنظیم نیست میبایست در قسمت تنظیم تاریخ ویندوز سیستم شخصی، تاریخ را به‌روزرسانی نمایید.
 
 
 
 سوال7: آیا امکان خرید بلیط قطار با هر نوع کارت بانکی در سامانه وجود دارد ؟
 
پاسخ: خرید بلیط قطار از طریق تمامی کارتهای عضو شتاب که قابلیت پرداخت اینترنتی دارند با هر کدام از درگاه‌های بانکی در نظر گرفته شده امکان پذیر می باشد.
 
 
 
سوال8: چرا در قسمت خرید های گذشته، برای یک خرید لینک چاپ بلیط های اینترنتی مشاهده نمی گردد؟
 
پاسخ: ممکن است تاریخ حرکت بلیط قطار گذشته باشد یا بلیط استرداد شده باشد .
 
 
 
سوال9: خریدهای چند ماه پیش من در لیست خریدهای گذشته نیست؟
 
پاسخ: اطلاعات خریدهای گذشته که تاریخ حرکت آن‌ها گذشته باشد بعد از مدتی آرشیو می‌شود.
 
 
 
سوال10: امکان تغییر نام و نام خانوادگی بلیط قطار خریداری شده وجود دارد؟
 
پاسخ: از طریق سایت اینترنت خیر لیکن از طریق مراجعه به ایستگاه این کار با پرداخت مجدد مبلغ کامل رزرو بلیط قطار امکان پذیر میباشد.
 
 
 
 سوال11: لحظاتی پس از وارد کردن اطلاعات کارت در درگاه بانک هیچ رسید و یا نمایشی از بلیط های خریداری شده ملاحظه نشد؟
 
پاسخ: جهت انجام شدن و یا نشدن خرید ، گزارش خریدهای گذشته خود را بررسی کنید چنانچه خرید انجام شده باشد اطلاعات خرید بلیط قطار در گزارش خریدهای گذشته در همان لحظه مشاهده می‌شود. در غیر اینصورت، خرید ناموفق بوده و به منظور پیگیری به لینک خریدهای ناموفق جهت راهنمایی مراجعه فرمایید.
 
 
 
سوال12: پس از وارد کردن اطلاعات اولیه اعم از مسیر، تاریخ حرکت، جنسیت و تعداد نفرات و کلیک نمودن جستجو، لیست قطارها به صورت خاکستری می‌باشد و امکان انتخاب قطار مورد نظر نمی‌باشد؟
 
پاسخ: دو حالت دارد. یا تعداد نفرات در نظر گرفته شده بیشتر از حد ظرفیت کوپه است که در اینصورت رنگ قطار مورد نظر خاکستری پر رنگ است که با کم کردن تعداد نفرات این مشکل برطرف می‌گردد؛ و یا ظرفیت آن قطار در سهمیه مورد نظر پر شده که رنگ قطار مربوطه با خاکستری کم رنگ نمایش داده می‌شود.
 
 
 
سوال13: قطار جا دارد ولی پیغامی بصورت زرد رنگ تحت عنوان ممکن است به تعداد درخواستی شما در قطار رفت، صندلی آزاد در کنار هم وجود نداشته باشد در بالای صفحه ظاهر میشود؟
 
پاسخ: جاهای موجود در جنسیت در نظر گرفته شده بصورت پراکنده در قطار میباشد و در کنار هم نیستند که در یک مرحله خرید انجام شود در صورت تمایل میبایست تعداد نفرات کمتر در نظر گرفته شود و طی چند مرحله خرید انجام شود. توجه به این نکته هم حائز اهمیت است که چون سیستم بصورت آنلاین میباشد این ریسک وجود دارد که پس از یک مرحله خرید، در مرحله بعد جایی وجود نداشته باشد (کاربران دیگر جاها را گرفته باشند.)
 
 
 
سوال14: آیا امکان خرید بلیت حمل خودرو وجود دارد؟
 
پاسخ: جهت دریافت بلیط قطار حمل خودرو از طریق سیستم فروش اینترنتی در قسمت رزرو از محل، آیتم حمل خودرو انتخاب و ادامه مراحل انجام شود.
 
 
 
سوال15: منظور از رزرو از محل بین راهی چیست؟
 
پاسخ: نحوه فروش بعضی از قطارها در برخی از مسیرها مانند تهران-شاهرود، تهران-یزد(پردیس)، تهران-مشهد(پردیس)، تهران-زنجان و تهران-میانه با عنوان سهمیه رزرو از محل بین راهی انجام میشود.
 
 
 
 سوال16: در مرحله ثبت اسامی مسافرین پس از وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد و فشردن دکمه نمایش لیست مسافرین در قسمت نام و نام خانوادگی اسامی ثبت نمی شود؟
 
پاسخ: سیستم زمانی نام و نام خانوادگی در قسمت مربوطه نمایش میدهد که هر دو مشخصه کد ملی و تاریخ تولد صحیح وارد شود.
 
 
 
 سوال17: بلیطی که از طریق اینترنت خریداری نموده‌ام در قسمت چاپ بلیط هم قطار(موبایل) نمایش و چاپ نمی‌شود؟
 
پاسخ: لینک چاپ بلیت هم قطار(موبایل) جهت چاپ بلیط هایی میباشد که از طریق موبایل خریداری میشوند برای چاپ بلیطهای اینترنتی میبایست پس از ورود به سیستم فروش با نام کاربری و کلمه عبور در قسمت گزارش خریدهای گذشته نسبت به چاپ بلیط اقدام شود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مهر 97 هزینه سفر هوایی عتبات چقدر خواهد بود؟

بلیط چارتر

مدارک و چگونگی دریافت ارز مسافرتی